“SUCCESVERHALEN “

Thiamo 

Thiamo is een leuke, vlotte jongen en houdt veel van stoeien en babbelen. De leerkracht vond dat hij wel erg veel van babbelen hield. Hij was snel afgeleid en vond het moeilijk om bij de les te blijven. 1 op 1 begreep hij de opdrachten goed, maar in groepsverband zakte zijn aandacht weg. We zijn begonnen met werken met een timer. Verder kreeg hij tussendoor de ruimte om even te bewegen. Wat ook goed hielp waren picto’s op de tafel die hem hielpen bij het oplossen van problemen. Op deze manier had hij een soort houvast. In het begin van de lessen kreeg hij met moeite zijn werk af, maar al na enkele lessen kreeg hij zijn werk af en zijn concentratie nam toe. Het werken met de timer heeft daarbij goed geholpen. Als zijn moeder hem kwam ophalen, straalde hij van trots dat hij zijn werk af had!

 

Bry-anne

Bry-anne  is erg leergierig en wil het onderste uit de kan halen. Ze is erg gemotiveerd en een harde werkster. Ze kwam voor bijles toen zij in groep 7 zat. Haar woorden waren: “Ik wil VWO doen”. Ze kreeg hoge cijfers op school, maar als zij een 8 had, zag je de teleurstelling. Ze wilde voor een 9 of 10 gaan! We zijn aan de slag gegaan met veel uitdagend materiaal en plusboeken. Afgelopen februari (Bry-anne zat inmiddels in groep 8) kreeg zij voor het eerst haar eind advies en met trots mogen wij zeggen: “Bry-anne gaat naar het VWO”. 

Kaylee 

Kaylee kwam naar bijles toen ze in groep 5 zat. Ze had vooral moeite met klokkijken.
We zijn begonnen met het maken van een klok. Ze mocht zelf de kleuren uitkiezen, zelf plakken en knippen. Het was haar eigen klok. De daaropvolgende lessen hebben we veel geoefend. Zowel met haar eigen klok als met de klok die er al hing. Hele uren, halve uren, kwart voor, kwart over etc. En natuurlijk de digitale tijden. Ze heeft maar een paar lessen nodig gehad om goed te kunnen klokkijken. Niet alleen dat, maar ook de kloksommen uitrekenen deed ze in een rap tempo!

 

.

Selma

Selma kwam voor extra begeleiding en oefening van de leerstof. Ze had vooral moeite met spelling en taal. Elke week kwam Selma naar de lessen. Ze was altijd enthousiast en kwam dan ook met veel plezier de lessen volgen. Selma had een handelingsplan van school en  daar hebben we aan gewerkt. Selma’s zelfvertrouwen is enorm gegroeid, ze durft meer te zeggen en haar Nederlands is met sprongen vooruit gegaan. Voor haar spreekbeurt haalde zij zelfs een 9!

.