Even voorstellen

Mijn naam is Denise Fernand. Ik heb een dochter van 5 en een zoon van 7 jaar oud en ik woon in Amsterdam. Ik ben 17 jaar werkzaam in het onderwijs. Ik heb ervaring in alle groepen van het basisonderwijs. In 2006 ben ik afgestudeerd aan de Hogeschool IPABO in Amsterdam.
Ik heb op verschillende basisscholen in Amsterdam stage gelopen en gewerkt. Na jaren fulltime voor de groep te hebben gestaan, heb ik besloten om minder te werken. In mijn vrije tijd vind ik het leuk om nichtjes, neefjes en buurtkinderen extra te helpen met vragen over huiswerk etc. Ik ben in mijn vrije tijd altijd wel bezig met het onderwijs. Ook op vakantie kan ik niet stil zitten en ben ik met het onderwijs bezig. Ik vind het interessant om te weten hoe het onderwijs er in het buitenland aan toe gaat.
Zo heb ik mee kunnen kijken op scholen in België, Duitsland, Spanje, Engeland, Curacao, Jamaica en Suriname.
Geen land, school of leerkracht is hetzelfde. Daarom kun en mag je ook niet van kinderen vragen om op dezelfde manier als andere kinderen instructie te krijgen. Elk kind is uniek en heeft een andere aanpak nodig. Ik vind het belangrijk dat een kind zich veilig en lekker voelt in zijn vel. Dat een kind weet wat zijn sterke punten zijn. Ik vind het mooi om een kind te zien stralen en bloeien.
Het is een uitdaging om een kind te motiveren en te stimuleren.
Dat een kind na extra begeleiding zelfstandig verder kan en weer zelfvertrouwen heeft, vind ik prachtig om te zien.

Visie 

Van nature willen kinderen leren. Kinderen willen ontdekken en onderzoeken. Toppers gelooft in het kind en de kracht van het kind. Wanneer een kind in zijn eigen kracht staat bereikt het veel meer in het leven. Op het moment dat een kind moeite heeft met een vak en de rest van de groep niet kan bijbenen of de leerkracht niet kan volgen, kan een kind gedemotiveerd raken, geen zin hebben in school of zich onzeker voelen. Ook kinderen die vlotter leren, kunnen gedemotiveerd raken wanneer zij niet genoeg worden uitgedaagd. Door problemen vroegtijdig te signaleren kan er gewerkt worden aan eventuele achterstanden. Door in kleine groepen te werken, kan een kind zich op zijn/haar eigen niveau ontwikkelen. Er is meer tijd en ruimte voor verschillende aandachtsgebieden. Toppers wil tools aanreiken voor: zelfvertrouwen, zelfkennis, reflectie, motivatie en inzet. Elk kind wordt gestimuleerd om groot te durven denken en te geloven in zijn/haar eigen kracht. Toppers streeft bij elk kind naar de top!

Curriculum vitae

Klik hier